Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

niedziela, 30 września 2012

Zadbaj o swoje pędzle ;)

Jak któraś z Was nakłada tak jak ja puder pędzlem, a na pewno robi tak większość z dziewczyn, to powinna wiedzieć że pędzle też się czyści :) I to nie tylko pędzle do pudru, także do podkładu, różu, czy cieni oraz gąbeczki też. Pędzle, gąbeczki do podkładu powinniśmy czyścic codziennie, inne co 2-3 dni.
Jeżeli nie będziemy czyścic pędzli to wraz z kosmetykiem będziemy nanosić na twarz przeróżne bakterie.
Znalazłam dla was parę rad co do higieny naszych pędzli.
 

Mycie i czyszczenie
Wszelkie pędzle wykonane z włosia syntetycznego można myć w wodzie z szamponem do mycia pędzli (zwykły szampon do włosów czy mydło są dopuszczalne, ale istnieje ryzyko podniszczenia włosia czy jego przesuszenia). Natomiast gąbeczkom do podkładu woda mydlana na pewno nie zaszkodzi.
Nie dotyczy to akcesoriów z naturalnego włosia (kucyka, kozy), czyli akcesoriów profesjonalnych. One powinny być czyszczone specjalnymi preparatami lub wodą z szarym (!) mydłem.
Pędzle do pudru i różu można też dezynfekować wysokoprocentowym alkoholem (spirytusem spożywczym, nigdy salicylowym). Chusteczkę higieniczną należy zwilżyć alkoholem i wycierać zewnętrzną stronę pędzla. Jest to metoda szybka, ale mimo wszystko nie zastępuje dokładnego umycia pędzli.
Osuszanie
Nie należy wyciskać i wycierać wody z pędzli (ryzyko deformacji włosia i wypadania pojedynczych kępek).
Pędzle powinny być pozostawione do samoistnego wyschnięcia, najlepiej włosiem do dołu. Jeśli nie ma takiej możliwości, należy je położyć płasko na ręczniku (wchłonie wilgoć).
Niedopuszczalne jest suszenie pędzli na kaloryferach i w ich pobliżu, na słońcu lub przy użyciu suszarki. W przeciwnym razie nawet te najlepsze nie przetrwają zbyt długo.
Gotowe płyny do czyszczenia
W cenach od 15-30zł znajdziecie specjalne płyny przeznaczone do czyszczenia pędzli. Dostępne są na przykład w ofercie Sephory, Inglota, IsaDory (IsaDora, Brush Cleanser - Płyn do czyszczenia pędzli, ok. 25 zł/150 ml ).

Ja osobiście myję mój pędzel do pudru co 3 dni ;) Teraz zaczęłam używać także gąbeczek do nakładania podkładu i oczywiście czyszczę je codziennie, a wymieniam je co tydzień.... albo częściej, zależy w jakim są stanie ;)
Mam nadzieję ze te porady były dla Was pomocne i zadbacie o swoje pędzle, a przede wszystkim o swoją cerę ;)

14 komentarzy:

  1. Słyszałam większość z tych rad w jakimś filmiku na yt, ale od Ciebie dowiedziałam się kilku szczegółów. Wszystkie te zabiegi są zdrowe dla naszej cery, ale jednak nie opłacalne;D Osobiście co tylko można nakładam za pomocą rąk, oczywiście czystych, według mnie to jest najbardziej ekonomiczne;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście nie polecam płynów do mycia pędzli już gotowych, są słabe i niszczą włosie. A gąbki powinnaś wymieniać codziennie, tzn. za każdym użyciem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też nie używam pędzli, ale jak będę jakiegoś posiadać to napewno skorzystam z tej notki :D

    http://land-without-cry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie używam pędzli ;)

    http://pamietnik-zycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie używam pędzli, ale nie wiedzialam, że je się czyści :D

    Zapraszam ^^
    http://itsmyylive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. o bardzo mi sie to przyda;d

    OdpowiedzUsuń
  7. używam tylko tuszu do rzęs, więc ten post raczej mi się nie przydał;) ale pewnie w przyszłości tu zajrzę;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Great tips! :)
    Thanks for dropping by my blog n commenting.
    Do drop by often. I'd love your visits n comments!
    Do follow and like by GFC & FB if you like and let me know with a comment.
    FASHION PANACHE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie nie dotyczy ten post. Nie maluje się .

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P