Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

piątek, 2 listopada 2012

Lolita

Szukałam pomysłu na takiego bardziej tematycznego posta, dość długo ;) Chciałam Was czymś zaskoczyć... prawie już opadałam z sił, wiec napisałam do moich koleżanek i tak się narodził pomysł na ten post..
Początkowo kompletnie nie wiedziałam, jak to może wyglądać... Ale jak to ja poszperałam w internecie i nalazłam naprawdę ciekawe rzeczy ;)  
Postaram wam nieco przybliżyć o co w tym chodzi ;)
lolita.jpg

Trochę wiedzy z internetu :
Lolita jest japońską modą uliczną  inspirowaną przede wszystkim odzieżą  z okresu wiktoriańskiego. Ruch ten sposób rozpoczął się w Japonii w 1980 roku.  Obecnie całym świecie wzrosła popularność Lolita Fashion.
Termin Lolita jest jedynie  określeniem bardzo specyficznego wyglądu, który jest tworzony przez przestrzeganie szeregu ścisłych wytycznych i zasad Jednak w ramach tych zasad  istnieje wiele różnych stylów. "


Elementy składowe stroju :
-> Nakrycie głowy: może to być duża kokarda na opasce, zwykły headdress, lolicia koronka (styl hime lolita), czy w bardziej klasycznych stylach kapelusz, toczek, cylinderek. 
-> Bluzka - zazwyczaj zakrywająca ramiona, z kołnierzykiem lub żabotem. Często ma rozszerzane, zdobione rękawy. Jest najczęściej w białym kolorze co jest uniwersalne, bo biały pasuje do większości lolicich stylów (poza kuro loli)
-> Spódnica - najczęściej w kształcie dzwonu, nie powinna być krótsza niż przed kolana.
-> Bielizna- właściwa halka jest bardzo ważna do osiągnięcia 'kształtu dzwonu' naszej spódnicy. Oczywiście jeszcze pantalony, ale tutaj pewną alternatywą na cieplejsze dni są same rajstopy czy podkolanówki z koronką. 
-> Nogi- jak już pisałam : podkolanówki, pończochy, skarpetki z koronką (najczęściej białe lub czarne). 
-> Obuwie- Tradycyjne butki na koturnach ozdobione kokardkami, (często białe/ czarne albo czarno-białe ) U nas w Polsce dostępne są butki Demonia. Wiele z nich będzie alternatywą od marek takich jak  Mary Jane.

lolitaanatomy.jpg

Styl lolita dzieli się na wiele grup. Chcąc przynależeć do danej grupy trzeba stosować reguły przypisane określonemu stylowi :
Classical Lolita (prezentujący się niezwykle dojrzale i patetycznie)
Sweet Lolita (charakteryzujący się wielokolorowością, cukierkowością i zalotnością)
Kuro Lolita (ubierające się całe na czarno)
Shiro Lolita (ubierające się całe na biało)
Guro Lolita (charakteryzuje je makabryczny, straszny wygląd, sztuczna krew, zabandażowane ciało)
Elegant Gothic Aristocrat (bardzo dojrzały, zawiera poważne i skomplikowane wzory, głębokie, ciemne kolory)
Industrial (Punk) Lolita (wprowadzenie elementów punkowych, kratki, krótkie włosy, itd.)
Neogothic Lolita ("ostry" w ciemnych kolorach, przeważa czerń)
Kodona/Dandy/Ouji (inspirowany wyglądem ucznia z epoki wiktoriańskiej - krótkie spodenki, koronkowe koszule)
(Jakbyście były zainteresowane jakąś grupą to piszcie, postaram się zrobić wtedy o danej grupie osobny post)




12 komentarzy:

  1. Sweet Lolita - to może być ciekawe! :D
    fajna notka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś to uwielbiałam.^^ Ale już mi przeszło...

    OdpowiedzUsuń
  3. widziałam o nich materiał w rozmach w toku;)
    fajny post^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Guro Lolita - to jest intersujące, one tak na codzień czy raz na jakiś czas ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W krajach gdzie to jest normalnie spotykane na ulicy, to może nawet i codziennie.. Nam wydaje się to dziwne, bo nie spotykamy czegoś takiego na ulicy, a u nich może to być normalne ;)

      Usuń
  5. jakie słodkie;D ale w Polsce by t raczej nie przeszło, ludzie są strasznie nietolerancyjni...;/
    Pozdrawiam;D
    www.rybcia1661-inspiracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lolity sa świetne! :) Podoba mi się ich styl ubierania chociaż nie założyłabym czegoś takiego:)

    OdpowiedzUsuń
  7. lity : ) lubie takie pastelowe kolorki :>
    zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  8. Sweet Lolita i Guro Lolita, są najciekawsze .

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P