Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

środa, 8 kwietnia 2015

Na dobry początek skakanka

Ostatnio jestem bardzo zaangażowana w codzienne ćwiczenia. Wczoraj myślałam o tym, aby założyć drugi tumbrl, albo blog, który będzie całkiem poświęcony ćwiczeniom. Ale po chwili namysłu stwierdziłam, że już jeden blog czy tumbrl zajmuje mi dużo czasu, dlatego chciałabym tu wprowadzić jakieś sportowe posty. Wiem, że na początku miał być to modowy blog, potem był moim pamiętnikiem, on po prostu ewoluuje i zmienia się tak jak ja. Mam nadzieję, że tymi sportowymi notkami was nie zanudzę, a raczej zaciekawię i zachęcę, co wspólnych ćwiczeń ;)

Na pierwszy rzut pójdzie SKAKANKA

Nineth day of practice…. I couldn’t practice because I had to much homework 😭But I’m going to buy jumping rope (07.03.15)

 🔝👍

Zanim kupiłam sobie dobrą skakankę to dużo o tym poczytałam. Dokładnie tak. Już  jako dziecko dużo skakałam, ale to się ma nijako do sportowego skakania. Nie chce Was też zanudzać, dlatego postaram się napisać o tym krótko, zwięźle i na temat.
- pomaga schudnąć i ładnie ukształtować ciało
- zapewnia nie tylko intensywny trening cardio, ujędrnia nogi, ramiona i pomaga w osiągnięciu płaskiego brzucha
- poprawia jędrność tylnych części ramion
- podskoki spalają mnóstwo kalorii, w minutę do 0,2 kcal na każdy kilogram masy ciała
- pięć minut skakania na skakance tak samo ujędrnia nogi, co przebiegniecie około 800 metrów

Aby dobrze skakać trzeba przyjąć odpowiednią postawę, wciągnąć brzuch, ugiąć łokcie i trzymać je blisko tułowia, odchylić dłonie na boki. Zachowuj prosta sylwetkę, patrz przed siebie i nie usztywniaj kolan podczas skoków. Skacz tylko na palcach i na niewielką wysokość.

Pamiętaj, aby dobrać odpowiednia długość skakanki – idealna długość jest wtedy, gdy staniesz na jej środku a rączki będą sięgać do pach.

Istotne jest także dobrze dobrane ubranie, aby nie krępowało twoich ruchów. Komfort zapewni ci także materiał, który będzie usuwał nadmiar potu wydzielanego podczas ćwiczeń.

Skoki na skakance są dość męczące, dlatego jeżeli dopiero zaczynasz nie zniechęcaj się przez to, że po kilku skokach jesteś już mocno zmęczona. Każdy trening wymaga czasu, wytrwałości i cierpliwości, dlatego stopniowo zwiększaj liczbę minut skakania na skakance. Na przykład możesz skakać do utraty tchu, następnie robić od minuty do trzech przerwę i znowu do zmęczenia (powtarzając taki cykl od 4 do 8 razy) lub możesz skakać po 30 sekund, odpoczywać przez 15 sekund, jednak wtedy cykl powtarzać od 10 do 15 razy. Już po tygodniu lub dwóch będziesz w stanie przejść do dłuższego wysiłku z skakanką.

❤️

Jak możesz skakać przez skakankę?
- obunóż
- podwójny skok obudów podczas jednego obrotu skakanki
- w wolnym tempie z nogi na nogę
- sprint przez skakankę (bieg w miejscu, na każde uniesienie nogi przypada jedno okrążenie skakanki)
- dwa obroty skakanki w czasie jednego podskoku
- skoki ze skrzyżowaniem rąk przed sobą
- podskoki ze skrzyżnym machaniem skakanki po bokach ciała
- skakanie na zmianę z podnoszeniem jednej nogi do góry
- skakanie na jednej nodze
- skakanie na boki
- skakanie z skrętem tułowia
- rozdzielanie na boki nóg podczas skoków
- wykopy nóg w przód podczas skoków

Uwaga! Pamiętaj o tym, że efekty przyniesie regularny trening!

Gdzie kupić skakankę?
Jak dla mnie najlepszy jest sklep sportowy, ale można także próbować w internecie.
Osobiście ja kupiłam ta za 19.99 zł i jestem z niej bardzo zadowolona, a tutaj macie ofertę sklepu Decathlon.

A teraz dla zainteresowanych „skakankowe” wyzwania :)

 

2 komentarze:

  1. ja już dawno temu kupiłam sobie skakankę bodajże w Biedronce, taką z licznikiem skoków, ale jakoś porzuciłam ją, ale może teraz do niej wrócę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam skakać <3 :D

    Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P