Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

środa, 13 maja 2015

Po prostu woda

Woda, jedni mówią że nie wyobrażają nie mieć jej przy sobie przez cały dzień, a ja należę do drugiej grupy która czasami „zapomina” o tym że trzeba się napić. Jednak odkąd postanowiłam zacząć żyć zdrowiej pilnuje się z piciem wody.



Dietetycy mówią że zdrowy dorosły człowiek powinien wypijać od 1,5 do 2,5 litra płynów dziennie (trzeba zaznaczyć że płyny to nie tylko woda). PAMIETAJ: Wszystkie napoje słodzące są bardzo kaloryczne, nasz organizm spala je wolniej i zużywa do tego więcej płynów ustrojowych, wiec mogą zwiększać odwodnienie! Soki warzywne zawierają mikroelementy i błonnik. Jeżeli chcemy się lepiej nawodnić lepiej wybrać wodę niegazowana niż gazowaną. Dwutlenek węgla zawarty w wodzie gazowanej działa rozkurczowo na ściany żołądka, przez co sztucznie hamuje pragnienie. Wody mineralne zawierają korzystne dla zdrowia minerały takie jak: magnez, jod, żelazo, wapń, sód, fluor. Wody średnio zmineralizowane będą najlepsze dla osób amatorsko uprawiających sport. Wszystkie napoje alkoholowe i kofeinowe takie jak kawa czy mocna herbata – odwadniają, ponieważ pobudzają nerki do nadmiernego wydalania z organizmu płynów i minerałów. Aby się skutecznie nawodnić nie wolno pić ani za dużo ani za mało! Najważniejsze aby robić to regularnie w ciągu dnia, ponieważ organizm człowieka nie potrafi magazynować większej ilości wody. Nie jest też dobrze popijać wodę w trakcie posiłku ponieważ rozrzedzają soki trawienne co skutkuje dłuższym procesem trawienia. Najlepiej pic 30 minut po posiłku.  Po jedzeniu najlepiej nie pić, kawy herbaty, soków owocowych, ponieważ utrudniają przyswajanie elementów odżywczych z posiłków. Najlepszym napojem przed i po posiłku jest woda, która przenosi składniki z pożywienia do komórek ustrojowych przyczyniając się do wydalania toksycznych substancji.


Jak obliczyć odpowiednia ilość do spożywania płynów dla każdego z nas?
Dla osoby dorosłej powinno być to średnio 30 ml wody na każdy kilogram masy ciała na dobę. Dla dziecka o wadze 20 kilogramów średnia wartość zapotrzebowania w wodę to 1,5 litra.


Ostatnio usłyszałam, że warto rano zaraz po przebudzeniu wypić wodę z cytryną, zaraz tłumaczę dlaczego, nie będę się bardzo rozpisywać, wiec będzie wszystko w punktach:
- porcja mikroelementów
- niewiele kalorii
- przeczyszcza i podkręca metabolizm
- działa dobroczynnie na drogi moczowe
- zawiera witaminę C
- pomaga oczyścić organizm z toksyn


Zalety cytryny:
- wspiera białe ciałka krwi
- niezbędna do produkcji limfocytów
- ma też sporo rutyny, która zapobiega utracie cennej witaminy, a także uszczelnia naczynia krwionośne
- usuwa nadmiar cholesterolu z arterii krwionośnych, ale też normalizuje jego poziom
- uczestniczy w metabolizmie tłuszczów, cholesterolu i kwasów żółciowych


Porady od Ewy Chodakowskiej:
- 2 szklanki po przebudzeniu aktywuje organizm do pracy
- 1 szklanka wody na pół godziny przed posiłkiem, pomaga w trawieniu
- 1 szklanka wody przed kąpielą obniża ciśnienie krwi
- 1 szklanka wody przed snem dla serca, na zdrowie
- NIE ZAPOMINAMY O WODZIE PO TRENINGU!!!


Mam nadzieję że post Wam się spodobał ;)

6 komentarzy:

  1. Ja piję przegotowaną wodę z cytryną, ale jak na razie niczego nie zauważyłam :) Zobaczę pod koniec miesiąca :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zawsze po ćwiczeniach pije dużo wody, w ogóle wolę wodę niegazowaną pić niż gazowane napoje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć. Mogłabyś się do mnie odezwać?
    13kfadrat@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz, że o tych sprawach, które omówiłaś w myślnikach na samym końcu to nie miałam nawet pojęcia?

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam sobie ostatnio piekny bidon i to motywuje mnie do częstego picia wody :)
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/05/be-original.html
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad u mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety ja nienawidzę pić wody.
    http://alia-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P