Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

sobota, 6 czerwca 2015

We love to skate!

Dzień dziecka już dawno za nami, a ja muszę się Wam pochwalić nowościami. Właśnie z okazji tego dnia dostałam rolki, bidon i czepek. Jestem tak szczęśliwa, że to mam. Bidon w upalne dni i przy treningach sprawdza się świetnie. Na rolkach jeżdżę codziennie i jestem bardzo zadowolona, że je mam. I właśnie, dlatego dziś napisze Wam post o rolkach!



Jakie są zalety jazdy na rolkach?
- jazdę na rolkach można porównać do biegania
- stawy kończyn dolnych są podatne małemu obciążeniu (większe jest podczas biegania)
- dyscyplina mało kontuzjogenna
- wysiłek krążeniowo- oddechowy zależy od intensywności jazdy

Jakie mięśnie pracują najintensywniej podczas jazdy na rolkach?
Podczas jazdy pracują wszystkie duże grupy mięśniowe, jednak najbardziej zaangażowane są mięsnie kończyn dolnych. Dodatkowo pracują także mięśnie grzbietu – o ile jeździmy w pozycji łyżwiarskiej (obniżonej). Przez unieruchomienie kostki w bucie w małym stopniu pracują mięśnie łydek, wyjątkiem jest tutaj jazda w rolkach do jazdy szybkiej gdzie but jest obniżony.


Jazda na rolkach może być dla niektórych alternatywą do biegania, ponieważ mniej obciąża stawy. Oprócz spędzania aktywnie czasu podczas jazdy, rolki mogą być także bardzo dobrym środkiem transportu.

Jak przed każdą dyscyplina sportową tak i przed jazdą na rolkach warto się wcześniej rozgrzać. Wystarczy kilka minut truchtu i parę ćwiczeń rozciągających. Także po założeniu rolek warto stopniowo zwiększać prędkość a nie zaczynać od szalonej jazdy.


Jak zacząć?
- pierwsze rolkarskie kroki najlepiej zacząć na dywanie lub wykładzinie, nogi się wtedy nie ślizgają i nie uciekają na boki
- następnie na twardej powierzchni należy ustawiać stopy pod kątem (pięty blisko siebie, palce na boki) i zacząć IŚĆ małymi krokami
- z czasem systematycznie wydłużać kroki (tylko wtedy gdzie jesteś na to gotowy/a)


Kto z Was także jeździ na rolkach? Lubicie jeździć?

7 komentarzy:

  1. ja czasem wyciągam rolki i jeżdżę :) max pół godzinki i jestem wykończona

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej. na rolkach chyba nie jeździłam z 15 lat :P


    ____________________________
    fashion, fashion, fashion - blog
    www.justynapolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię rolki, ale ostatnio się zaniedbałam, czas do ich wrócić !

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne są rolki, ale u mnie w pobliżu kostka brukowa, a żeby wziąć rolki,wybrać się gdzieś, pojeździć i wrócić - jakoś nie mam zapału na razie...

    OdpowiedzUsuń
  5. mam ale jeżdżę bardzo sporadycznie ;)

    Pozdrawiam i życzę wspaniałego tygodnia :)
    Anru

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już od dłuższego czasu poluje na wrotki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś jeżdziłam dzień w dzien gdy tylko była pogoda nawet w zimie na feriach

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P