Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

poniedziałek, 15 czerwca 2015

Wskakuj na rower

Ostatnio udało mi się namówić tatę do wyciagnięcia z garażu jego starego roweru. Wspólnie go naprawiliśmy i wyczyściliśmy i we efekcie 22-letni rower wygląda jak nowy.  Bardzo się cieszę, bo moje treningi mogę teraz spędzać na rowerze.  Tak samo jak i o rolkach, chciałam zrobić post o rowerze, wiec zaczynamy.



Na początek opisze Wam kilka modeli:
- rower górski - przystosowany do jazdy po trudnym terenie, bezdrożach, terenach górzystych. Ma najmniejsze koła, szerokie opony i głęboki bieżnik. Na łatwym terenie trudno uzyskać na nich duże prędkości. Dodatkowo, głęboki bieżnik ma słabą przyczepność na asfalcie czy chodniku, co utrudnia skręcanie i hamowanie.  W tym modelu kierownica jest ustawiona miej więcej na wysokości siodełka, jest to pozycja odpowiednia do sportowej jazdy, lecz nie należy do najwygodniejszych.  Rower ten jest przeznaczony dla rowerzystów bardziej wyczynowych, lubiących sportowa jazdę. Ze względu na swoje wszędobylskie umiejętności, zyskał sobie jednak największe uznanie wśród kupujących.


- rower trekkingowy - przeznaczony do wycieczek po lasach, parkach oraz wszelkich bezdrożach. Maja większe koła, cieńsze opony, ale bieżnik nadal dobrze sprawuje się na żwirze czy trawie.  Pozycja jest bardzo wygodna, gdyż siedzimy wyprostowani, ponieważ kierownica jest wyżej niż siodełko. Samo siodełko jest szersze i znacznie wygodniejsze. Jest to doskonały wybór dla lubiących dłuższe wypady, również za miasto, ale ceniący sobie komfort i traktujący takie wyjazdy nie tylko jako niezbędną aktywność, ale również relaks.


- rower miejski – przeznaczony jest mieszkańców miast, którzy rowerem będą jeździć przede wszystkim po asfalcie i chodniku, a zarazem chcą używać roweru na co dzień - na przykład dojeżdżając do pracy lub szkoły.  Koła są stosunkowo duże, opony cienkie, a bieżnik dostosowany jest do nawierzchni twardej, asfalt, kostka, beton. Tutaj też ważny jest design. Tutaj, poza wygodą, spotkamy się z ogromem przeróżnych stylizacji, kolorów, kształtów i nietuzinkowych wzorów.


- rower szosowy – idealny dla tych którzy pożądają dużych prędkości i pragną wycisnąć ze swojego organizmu ostatnie poty. Jest przeznaczony tylko na asfalt. Koła są ogromne, opony bardzo cienkie i twarde, bieżnik prawie niewidoczny. Siodełko jest ponad linia kierownicy, co ma pozwolić na przyjęcie pozycji najbardziej „wydajnej” w trakcie jazdy, czyli maksymalne obniżenie środka ciężkości i maksymalne zwiększenie parametrów aerodynamicznych. Trzeba się jednak liczyć z niskim komfortem jazdy.

Wybierając rower trzeba także pamiętać o odpowiedniej wielkości. Najważniejsza zasada: musimy na rowerze czuć się wygodnie. Dobrze jest przed zakupem zrobić przejazd próbny. Jest natomiast kilka zasad dotyczących wielkości, o których warto pamiętać:
1)Stając okrakiem nad rowerem górna rama znajdować się powinna dwa do sześciu centymetrów pod nami.
2) Siadając na siodełku wyprostowana noga powinna swobodnie spoczywać piętą na pedale. Dobrym zabiegiem jest też zmierzyć długość nogi (od ziemi do krocza). Od wyniku odjąć 35 centymetrów, co będzie odpowiadało rozmiarowi ramy, który powinniśmy przymierzyć. Ten podawany jest zazwyczaj w centymetrach, które odpowiadają odległości od złączenia górnej i dolnej ramy przy kierownicy do środka mechanizmu korbowego).


Rozgrzewka przed jazdą na rowerze
Jak przed każdym treningiem trzeba się rozgrzać. Ta rozgrzewka jest bardzo podobna do rozgrzewki przed bieganiem. W zasadzie wolniejsze tempo jazdy na rowerze już same w sobie jest swego rodzaju rozgrzewką , rozciągamy wtedy i używamy tych samych mięśni, których za chwilę używać będziemy podczas szybszej jazdy. Jazda na rowerze nie jest specjalnie kontuzjogennym sportem (nie mam tu na myśli oczywiście wywrócenia się na rowerze), ale porządna rozgrzewka przed jazdą nigdy nie zaszkodzi.
Co robimy:
- skłony tułowia – 40 razy
- skrętoskłony – 30 razy (15 na jedną stronę)
- krążenia bioder – 20 razy w każdą stronę
- Rozgrzanie ścięgna achillesa oraz mięśnia dwugłowego uda – (Robimy krok w przód i uginamy nogę wykroczną w kolanie, noga zakroczna wyprostowana, stopa nogi zakrocznej ułożona wzdłuż linii ułożenia nogi zakrocznej, tułów ustawiony pionowo względem podłoża. Naciskając masą ciała dociskamy stopę nogi zakrocznej do ziemi. ) – 2 razy po 30 sekund
- Krążenie kolan – około 2 minuty


Efekty!
Jazda na rowerze wspomaga odchudzanie, pozwala nie tylko wyrzeźbić piękną figurę lecz poprawić stan zdrowia. Dzięki regularnym wycieczkom spalisz zbędną tkankę tłuszczową ud, brzucha i pośladków, pozbędziesz się uciążliwego cellulitu i wymodelujesz sylwetkę.

Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?
Zasada 1 - ćwicz regularnie
Tylko regularna jazda na rowerze, tzn. 30 minut dziennie, pozwoli szybko cieszyć się smukłą sylwetką. Dopiero po 30 minutach organizm zaczyna spalać tłuszcz, w związku z tym im dłużej będziesz jeździła, tym lepiej dla twojej figury. Pamiętaj, że w ciągu godzinnej jazdy na rowerze spalasz ok. 400 kalorii.
Zasada 2 - unikaj wzniesień i pagórków
W tym treningu liczy się stałe, umiarkowane i niczym niezakłócone tempo pedałowania, a stabilną prędkość można osiągnąć tylko na prostej drodze. Jeżdżąc po wzniesieniach czy pagórkach należy się liczyć z tym, że podczas jazdy w dół przerwiemy pracę nóg. A to nie jest celem treningu. Poza tym jazda pod górkę jest bardziej sposobem na "wyrzeźbienie" mięśni nóg, niż na spalenie tłuszczu.
Zasada 3 - ćwiczenia interwałowe
Jazdę w umiarkowanym tempie czasami można przeplatać jazdą na wysokim poziomie intensywności. Na początku jazdy zastosuj normalne, umiarkowane tempo. Dopiero po ok. 20 minutach przyśpiesz i przez kilka minut intensywnie pedałuj do momentu, aż nie będziesz miała siły w nogach. Następnie wróć do normalnego tempa i po paru minutach znów jedź bardzo szybko. Pamiętaj, aby przed treningiem interwałowym na rowerze wykonać rozgrzewkę.
Zasada 4 - naciskaj na pedały przednią częścią stopy
Zamiast naciskać na pedały środkową częścią stopy, zrób to jej przednią częścią. Jeżdżąc w ten sposób skutecznie spalisz tkankę tłuszczową.
Zasada 5 - podczas jazdy słuchaj ulubionej muzyki
Oczywiście jeśli jedziesz po bezpiecznej trasie, z dala od drogi. Energiczna muzyka doda chęci do jazdy w chwilach zwątpienia, szczególnie podczas treningu interwałowego.


Polecane aplikacje na telefon dla rowerzystów:
- Endomondo Sports Tracker
- Strava Cycling
- Sport Tracker
- iMapMyRIDE Riding Cycling GPS
- Move! Bike Computer
- CycleDroid
- Bikecomputer
- Cyctastic GPS
- Bike Repair HD
- Bike Doctor


Udanej jazdy!

12 komentarzy:

  1. która z tych aplikacji jest całkowicie darmowa, bo ściągnęłam popularne endomondo i niestety bez wykupienia pakietu brak aktualizacji mapy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz używam aplikacji "kręć kilometry" i jest ona darmowa, trzeba tylko zarejestrować się na komputerze. jest bardzo przyjemna podobna do endomondo i ma dużo opcji do wyboru np. rower, rolki, bieganie czy nawet kajak!

      Usuń
  2. Właśnie mam zamiar kupić sobie nowy rower. Bardzo przydatny post. Obserwujemy?
    Miło mi będzie jak do mnie wpadniesz.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wieczorami wychodzić sama na rower i przejechać rekreacyjnie 10 km :)
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/06/time.html
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad u mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze zazdrościłam koleżankom, których rodzice trzymali rzeczy z dawnych lat młodości, bo moi wszystkiego się pozbyli ;) Pokażesz swój rower w całości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój rower pokzywałam na moim tumbrl o tu --> http://letswishitdreamitdoit.tumblr.com/post/120802537945/we-did-it-repairing-the-bicycle-with-dad :)

      Usuń
    2. Iście vintage :D superancki!

      Usuń
  5. Kolejny ciekawy wpis ;)

    Zapraszamy do naszego sklepu internetowego z modną biżuterią i odzieżą

    www.steezy.pl - strona naszego sklepu KLIK

    https://www.facebook.com/steezyfashionshop - strona naszego fanpage KLIK


    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam miejski i bardzo lubię jeździć <3


    Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny przydatny pościk. Ja także uwielbiam jeździć na rowerze i ostatnio wybrałam sie na mala wycieczke rowerową :)
    Obs za obs? Jeśli tak to zacznij i napisz u mnie, oczywiscie sie odwdzięczę
    Zapraszam. Proszę zaglądnij :*
    http://infinityyoung01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam rower <3 staram się nim jeździć niezależnie od pory roku. nie robię konkretnych treningów, ale 14 km minimum raz w tygodniu + jakieś dodatkowe, krótkie jazdy załatwiając różne rzeczy na mieście... mam rowerek miejsko górski. jednak najlepiej mieć po jednym rowerze do każdego przeznaczenia :D rower gubi tłuszcz, odkłada pieniądze. samochód odkłada tłuszcz, gubi pieniądze:D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P