Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

środa, 24 czerwca 2015

Zakręć się!

Dziś przychodzę do Was z postem o hula hop. Ostatnio jestem na etapie poszukiwań nowego hula hop. Posiadam już takie dla dzieci i miałam takie „lepsze” czyli z magnetycznymi kulkami ale niestety pewnego dnia podczas treningu po prostu mi się rozleciało. Nie wiem co było przyczyną ale wyłamała mi się część która łączyła ze sobą całe kółko.  Jednak o hula hop trzeba wiedzieć coś więcej.


Jak wybrać odpowiednie hula hop?
Jeżeli kupujemy hula hop przez internet powinniśmy zmierzyć naszą długość od stóp do tali – w ten sposób uzyskamy idealną średnicę naszego koła. Kupując hula hop w sklepie przyłóżmy je do siebie – jego krańce powinny dosięgać do pępka.

Dwa rodzaje hula hop – czym się różnią?
Dziecięce hula hop są tanie kosztują nie więcej niż 10 zł, jednak bez odpowiednich przeróbek, nie spełnią one waszych wymagań. Zwykle takie hula hop jest zbyt lekkie przez co ciężko jest nim kręcić. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest rozklejenie kółka oraz wypełnienie go piaskiem, czy też ryżem z wodą. Najważniejsze żeby po tym zabiegu dobrze zakleić hula hop by nie otworzyło się ono podczas kręcenia.


Hula hop z wypustkami to profesjonalny sprzęt, który nie wymaga poprawek, czy też ulepszeń. Wystarczy tylko je złożyć i można zacząć kręcić. Zwykle składa się ono z kilku części – by nie zajmowało dużo miejsca przy transporcie, czy też w domu po skończonych ćwiczeniach. Takie kółko jest już odpowiednio ciężkie wiec nie musimy go niczym dociążać. Wypustki mają za zadanie większe pobudzenie mięśni oraz skóry, poprawę krążenia oraz lepsze rezultaty wykonywanych ćwiczeń. Niestety jeżeli jesteś początkujący kręcenie takim hula hop może wywołać nieliczne siniaki. Dlatego też nie należy przesadzać z treningiem i stopniowo zwiększać czas ćwiczeń.

Ogólnie hula hop powinno ważyć od ok kilograma do dwóch kilogramów. Wtedy dobrze się kręci i doskonale oddziałuje na ciało.

Hula-hop: ile ćwiczyć, żeby zobaczyć efekty?
Jednorazowy trening powinien trwać dłużej niż 30 minut – dopiero po tym czasie organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową. Podczas każdej sesji spala się około 200 kalorii, a pierwsze efekty pojawiają się już po 2 tygodniach codziennego kręcenia.


Ćwiczenia z hula-hop
Ćwiczenie na zgrabną talię
Kręciłaś hula-hopem w dzieciństwie a teraz chciałabyś do tego wrócić? Stan w małym rozkroku, lekko ugnij nogi w kolanach i napnij brzuch. Chwyć rękami hula-hop w taki sposób, żeby znalazło się na wysokości pasa. Oprzyj obręcz o jeden bok i delikatnym ruchem rąk wpraw ją w ruch. Od razu poruszaj biodrami, starając się utrzymać hula-hop na wysokości pasa. Nie przejmuj się, że na początku będzie spadało po kilku obrotach. Chwila wytrwałości wystarczy, że bez przerwy kręcić nawet po kilkanaście minut.
Ale hula-hop to nie tylko kręcenie kołem na wysokości pasa. Po opanowaniu podstawowego „kroku”, spróbuj kręcić w taki sposób, żeby koło wędrowało w górę (aż pod pachy) i w dół (na biodra). Potem możesz próbować kręcić kołem na szyi, na ręce lub nodze.
Ćwiczenie ujędrniające uda i pośladki
Postaw hula-hop przed sobą, delikatnie opierając się o jego krawędź. Napnij brzuch i oddychaj podczas każdego ruchu. Przenieś ciężar ciała na prawą nogę, a lewą podnieś w bok, tak, żeby poczuć rozciąganie uda. Palce stopy kieruj do przodu. Wytrzymaj chwilę i powoli opuść nogę (kontroluj ten ruch, nie pozwól nodze bezładnie opaść). Powtórz ćwiczenie 15 razy i zmień nogę.
Ćwiczenie na piękny dekolt
Stań w rozkroku na szerokość bioder, lekko ugnij kolana i wciągnij brzuch. Ręce wyciągnij przed siebie na wysokości klatki piersiowej. Złap hula-hop na godzinie trzeciej i dziewiątej. Ściśnij obręcz tak mocno, żeby zmieniła kształt na owalny i lekko ugnij łokcie. Wytrzymaj w tej pozycji około 10 sekund. Potem powoli rozluźnij uścisk. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Znalazłam dla Was ciekawy filmik z ćwiczeniami z hula hop, choć jest po angielsku to spokojnie można wszystko zrozumieć :)


Pamiętam że jak byłam w podstawówce, to był czas kiedy zostawałam na świetlicy kolega nie chciał uwierzyć że umiem długo kręcić hula hop. Pamiętam że cała świetlica liczyła mi czas, kręciłam 30 minut! Do dziś potrafię tyle kręcić, jestem bardzo z tego zadowolona bo to działa! Talię osy mam od gimnazjum i nadal się utrzymuje, polecam ;)

4 komentarze:

  1. Pamiętam, że jak byłam mała uwielbiam kręcić hula hop i często denerwowałam koleżanki robiąc to na szyi, bo miałam długą i mogłam robić wędrówki góra-dół. xD
    W sumie fajnie byłoby wrócić do tego, proste ćwiczenie, a jaki efekt. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. hula hop i skakanka to dwie rzeczy które kojarzą mi się z dzieciństwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy ten post o studniowce z pokazaniem sukienki i tak dalej? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, zapomniałam o tym poście i nawet nie wiedziałam że ktoś na niego czeka ;)

      Usuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P