Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

środa, 16 września 2015

Jogurt naturalny

Dziś dla odmiany żywieniowy post, już dawno takiego nie było. Na pierwszy plan dziś idzie: JOGURT NATURALNY.

Już od dłuższego czasu u mnie w domu ten produkt gości, w lodówce zamiast śmietany czy jogurtu (takiego wiecie jak np. jogobella) znajdę tylko jego.  Moja mama zabrała się za zdrowe odżywianie i właśnie na początku pojawił się jogurt naturalny. Szczerze, polubiłam ten produkt, choć kiedyś myślałam że jest bez smaku.

Jem go na wiele sposobów, opiszę Wam je teraz krótko:
1)Owocowy jogurt – do jogurtu naturalnego dodajemy ulubione owoce, ja jem z jabłkiem/bananem/malinami/jeżynami/truskawkami. Możemy to razem zmiksować jeżeli nie lubimy kawałków owoców w jogurcie, lub po prostu zjeść bez miksowania.
2)Musli z jogurtem – wystarczy właśnie do jogurtu dodać kupne musli, choć ja preferują bardziej własne musli – czyli otręby, daktyle, suszona żurawina, rodzynki, migdały w płatkach, kokos, pestki słonecznika i dyni. Składników jest bardzo dużo do wyboru. Smakuje przepysznie!
3)Koktajl – oprócz mleka dodaję troszkę jogurtu naturalnego ponieważ wolę gęstsze koktajle. Wszystko miksuję z owocami.
4)Lody – czyli zmiksowany owocowy jogurt bardzo dobrze schładzam, idealny do filmu jako zdrowy zamiennik słodyczy.

Co daje nam jogurt naturalny?
- duża zawartość wapnia wzmacnia kości
- korzystnie wpływa na florę bakteryjną naszego przewodu pokarmowego
- poprawia stan skóry
- zawarte w jogurcie bakterie z rodziny Lactobacillus odnawiają florę jelit i pomagają redukować wydzielanie gazu a zatem zmniejszają wzdęcia.
- pobudza system obrony organizmu tworząc naturalną barierę przed szkodliwymi bakteriami
- minimalizuje skutki brania antybiotyków (stosować podczas zażywania ich) przywracając przyjazna florę w jelitach
- poprawia perystaltykę jelit
- jest łatwiej strawny niż mleko
- doskonałe źródło białka
- zmniejsza poziom cholesterolu we krwi
- przyczynia się do zdrowia jelita grubego (*Po pierwsze, jogurt zawiera bakterie mlekowe, które wspomagają jelito grube, a nawet obniżają ryzyko zachorowania na raka. Po drugie, jogurt jest bogatym źródłem wapnia – minerału, który zmniejsza ryzyko wystąpienia raka jelita grubego.  Wapń hamuje produkcję kwasów żółciowych przez co nie drażnią one ścian jelita grubego.)
- u kobiet: łagodzi objawy PMS oraz zmniejsza obrzęk i dyskomfort w jamie brzusznej w tym okresie
- pomaga łagodzić objawy zapalenia pęcherza moczowego
- pomaga zapobiec osteoporozie kości
- nałożony na twarz w formie maski przywraca jej wilgotność i gładkość, nadaje się do wszystkich rodzajów skóry


A Wy jecie jogurt naturalny?

4 komentarze:

  1. uwielbiam jogurt naturalny :)

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  2. jem z owocami lub z płatkami :)
    eunikovakinga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja od dłuższego czasu również jem jogurt naturalny zamiast pozostałych serków i jogurtów. Wiedziałam, że jest zdrowy ale nie wiedziałam, że ma aż tak pozytywny wpływ na organizm;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P