Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

piątek, 9 października 2015

Ćwiczenia podczas miesiączki

Dziś post skierowany do czytelniczek. Każda z nas, co około miesiąc dostaje okres, jedne przechodzą go bardzo delikatnie, a drugie chodzą obolałe i w nie najlepszej formie. Zdecydowanie chciałabym być w tej pierwszej grupie, niestety tak nie jest. Ja zazwyczaj w te dni stawiam na ciepłą kąpiel, łóżko i środki przeciwbólowe, jednak ostatnio zaczęłam szperać po internecie i znalazłam, że odpowiednie ćwiczenia także mogą pomóc.

Na początku muszę napisać, że nie mam na myśli morderczych treningów, zwłaszcza dotyczy to dziewczyn, które tak jak ja nie są w „te dni” w najlepszej formie. Mówiąc o ćwiczeniach podczas miesiączki mam na myśli ćwiczenia relaksacyjne, które będziemy wykonywać bez przeciążania się.


Co można ćwiczyć?
- Joga – zmniejsza skurcze, wycisza umysł, niweluje uczucie ciężkości i rozluźnia, jednak zrezygnuj z pozycji odwróconych. Jeżeli nie miałaś wcześniej styczności z joga, rozpocznij od ćwiczeń dla początkujących.
- Ćwiczenia angażujące ramiona i plecy – czyli hantle, guma do ćwiczeń, ekspander
- Jazda na rowerze – najlepiej na takim gdzie jest zachowany kąt prosty pomiędzy udami a podłogą
- Lekka gimnastyka
- Spacer, wolny marszobieg
- Ćwiczenia na piłce
- Taniec

Co lepiej unikać?
- Jogging, szybki bieg – jest to rodzaj cięższego treningu który może nasilać bóle menstruacyjne
- Aerobik - bardzo angażuje wszystkie partie ciała, także brzuch, dlatego nie jest polecany podczas miesiączki. Zwykły aerobik można natomiast zastąpić aqua-aerobikiem, ale niech będą to zestawy ćwiczeń o charakterze rehabilitacyjnym i rozciągającym.
- Tenis ziemny – wymaga dużego wysiłku
- Intensywna gimnastyka – zwłaszcza warto zrezygnować z takich ćwiczeń jak brzuszki czy nożyce
- Koszykówka
- Siatkówka
- Skakanie na skakance


Dla osób które tak jak ja trenują regularnie, zmniejszenie intensywności ćwiczeń i rezygnacja z treningu siłowego to najlepsze rozwiązanie. Lepiej postawić na coś delikatniejszego niż wbijać sobie „gwóźdź do trumny”.

Postaw na komfort, gdy podczas okresu coś sprawia, że czujesz się niekomfortowo - odpuść. Nikt nie każe Ci pływać czy robić coś, przez co będziesz się czuć gorzej.

Oczywiście każda z nas ma inny organizm i każda z nas inaczej przechodzi czas menstruacji. To, co napisałam wyżej dla jednych może się sprawdzić a dla innych nie.

3 komentarze:

  1. jakiś czas temu pisałam podobny post... ja też należę do grona dziewczyn, które muszą zwolnić na czas okresu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z przyjemnością dodaję wpis do ulubionych :) Przyda się! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna propozycja ćwiczeń :)

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P