Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

piątek, 9 grudnia 2016

Kawa - plusy i minusy

Od kilku miesięcy piję coraz więcej kawy. Przed maturą udało mi się ją całkiem odstawić, jednak, gdy zaczęłam studia wróciłam do tego „napoju bogów”. Jednak praca i uczelnia na raz wymaga czasem dopalacza w postaci kawy, bo sen to za mało. Ostatnio jednak zaczęłam zastanawiać się czy kawa ma jakieś plusy i minusy. Z pomocą przyszedł mi internet, bo sama niestety nie mam aż tak dużej wiedzy.

Plusy:
 - Polepsza pamięć krótkotrwałą i chwilowo podwyższa poziom IQ.
- Zmniejsza ryzyko zachorowania na marskość wątroby.
- Dotlenia organizm, przez co ułatwia koncentrację, a także pozytywnie wpływa na krążenie i układ trawienny.
- Przyśpiesza metabolizm, tym samym zwiększa tempo przemiany lipidów i pomaga zapobiegać zmęczeniu mięśni.
- Zmniejsza ryzyko wystąpienia u mężczyzn kamicy żółciowej.
- Przyczynia się do zmniejszenia zachorowalności na nowotwory pęcherza wśród palaczy.
- Zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę Parkinsona.
- Nawet do 50% zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II.
- Zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita i wątroby (hepatomę).
- Zwiększa efektywność środków przeciwbólowych
- Jest głównym przeciwutleniaczem w diecie osób spożywających niewiele owoców i warzyw.
- Polepsza perystaltykę jelit

Minusy:
- Spożycie zbyt dużej ilości kawy może wywoływać uczucie nerwowości, niepokoju i rozdrażnienia (tzw. „zdenerwowanie kofeinowe”).
- Podobnie jak herbata wpływa na żółknięcie zębów i może prowadzić do próchnicy, jednak badania dowodzą, że kawa zapobiega próchnicy.
- Ze względu na swoje właściwości pobudzające u większości ludzi utrudnia zasypianie (u nielicznych występuje efekt przeciwny).
- Nieznacznie zmniejsza płodność zarówno u mężczyzn jak i u kobiet.
- Spożycie dużej ilości kawy przez kobietę w ciąży może zwiększać prawdopodobieństwo martwego urodzenia. W związku z tym zalecane jest, by osoby w ciąży piły maksymalnie dwie filiżanki kawy dziennie.
- Gotowana kawa może w dużym stopniu wpływać na podniesienie poziomu cholesterolu.
- Kawa może zwiększać prawdopodobieństwa ataku serca u osób o wolniejszym metabolizmie (posiadających gen spowalniający detoksykację kofeiny w wątrobie) nawet o 133% w przypadku picia powyżej 4 filiżanek dziennie. Wspomniany gen posiadało 54% osób uczestniczących w badaniu.
- Spożycie dużej ilości kawy może zwiększyć prawdopodobieństwo niektórych chorób serca.

źródło: kawomaniak.com



Po przeczytaniu stwierdzam, że plusy bardzo mi odpowiadają i nawet nie wiedziałam, że tyle ich jest. Jednak postaram się ograniczyć ilość kawy, ponieważ potrafię ich wypijać nawet trzy na dzień! Jednak chyba już z niej nie zrezygnuję, ponieważ uwielbiam jej smak.

A Wy lubicie pić kawę?

4 komentarze:

  1. Kocham kawę, ale jak się mówi: co za dużo, to niezdrowo. Dlatego staram się pić maksymalnie jeden kubek i jak się da, to nie każdy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kawę, mam ukończony kurs baristy i bardzo dobrze wiem jakie są korzyści w piciu jej.
    Bardzo fajny post :)

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piję kawkę jednak bardzo słabiutką. Taką pół na pół z mlekiem :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja kawa to pół kubka mleka i pół kawy, więc można powiedzieć, ze się oszczędzam w tej kwestii :D Aczkolwiek nie wyobrażam sobie jej nie pić!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P