Scroll down :)

Wszystkie kategorie i obserwatorów znajdziesz na samym dole.
All categories, translator and followers you will find at the bottom.

niedziela, 5 marca 2017

Rodzaje pudrów

Od kilku dobrych miesięcy przestawiłam się z pudrów w kamieniu na pudry sypkie. Ta decyzja zmieniła moje zdanie na ten temat. Wcześniej nie wyobrażałam sobie świata bez pudru w kamieniu i pudry sypkie były dla mnie czymś absurdalnym. Jednak, gdy zaczęłam oglądać więcej kosmetycznym filmików zaczęłam się do nich przekonywać. Na początek kupiłam na przecenie w Rossmannie puder sypki z Wibo, a następnie postawiłam na wyższą półkę – puder ARTDECO kupiony w Douglas. Dziś chcę napisać trochę więcej o pudrach, ale w głównej mierze chce się skupić na tych sypkich.

Na rynku mamy masę marek, które produkują pudry, a to właśnie sypkie czy w kamieniu a nawet w kulkach. Rozświetlające, matujące, brązujące jest tego mnóstwo.  Trzy podstawowe rodzaje pudrów to mineralne – tworzone z takich surowców jak kreda, gips czy talk, pochodzenia zwierzęcego – tworzony z pereł, motyli lub jedwabiu i roślinnego- tworzony na bazie mąki pszennej, ryżowej lub kukurydzianej a także lotosu.

PUDER W KULKACH
W głównej mierze ma trzy zastosowania, zazwyczaj jego kulki są w trzech odcieniach, aby odświeżyć kolor skóry – za to odpowiedzialne są kulki w kolorze różowym, wywołać wrażenie opalenizny – kulki brązowe i zapewnić rozświetlenie – czyli kulki jasne, świecące.
Nie stosowałam takiego pudru ponieważ w ogóle nie stosuję bronzera czy różu z powodu problemów z cerą.

PUDER SYPKI
Zazwyczaj jest nakładany specjalnym puszkiem, ale spotkałam się z użyciem go za pomocą pędzla. Mocno wiąże się z podkładam, zwłaszcza wtedy gdy go „wklepiemy” w skórę twarzy prze co na długo matowi i utrwala makijaż.  Spotkamy je w różnych odcieniach, które dostosowujemy do swojego odcieniu skóry.
Są także transparentne – z których korzystam ja – dodatkowo nie kryją niedoskonałości, ale na prawdę świetnie utrwala wszystko. Stosuję głównie sypkie pudry ryżowe transparentne które dzięki zawartości krochmalu ryżowego są bardzo chłonne i trwałe.
Puder typu translucent daje efekt matowy, bezbarwny, przeźroczysty jednak w subtelny sposób wpływa na kolor podkładu.
Pudry mineralne mogą zastępować stosowanie podkładu, jest szczególnie polecany dla alergików oraz osób z cerą trądzikową.

PUDER W KAMIENIU
Wszyscy znamy barwiący, czyli taki standardowy puder dostosowany do własnego odcienia skóry oraz pudry brązujące, są ta tyle popularne że nie będę się nad nimi skupiać.
Puder mozaikowy, który wygląda właśnie jak mozaika jest w swoim działaniu bardzo podobny do pudru w kulkach ponieważ ma w sobie różne odcienie.
Puder rozświetlający, uwypukla wybrane części twarzy które chcemy wyeksponować. Najlepiej jednak wygląda na skórze bez niedoskonałości.
Puder z podkładem – wet&dry, które stosujemy na mokro i na sucho. Zwilżoną gąbeczka można go nakładać jak podkład, a wciągu dnia suchym pędzelkiem można nanieść poprawki.



Nad sposobami nakładania pudrów nie będę się rozpisywać ponieważ każdy dostosowuje to do swoich potrzeb, ja kilka dobrych lat stosowałam pędzel, a od roku zakochana jestem w puszkach.

A Wy, jakie pudry stosujecie?

1 komentarz:

  1. Od lat stosuję puder w kamieniu, jednak z chęcią wypróbuję sypki :).

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz sprawia mi radość :)
Niemiłe i obraźliwe komentarze będą usuwane.
Anonimie - podpisz się :)
Dziękuję za każdy komentarz i za każdą obserwacje ;D

Pozdrawiam, Asia :P